betalen, verzenden & retour

Betalen

Veilig en gemakkelijk!
Houtmoed biedt de volgende, veilige, betaalmethoden aan:
iDeal | creditcard | PayPal | bancontact/mistercash | onder rembours | pinnen bij ophalen | gepast contant bij ophalen | vooraf overmaken

 

Verzending

PostNL
Alle bestellingen worden via PostNL verzonden, tenzij je uiteraard kiest voor zelf ophalen. Ook brievenbuspakketjes worden met track&trace verzonden, zodat je jouw bestelling kunt volgen vanaf het postkantoor tot in jouw brievenbus!

Gratis verzending vanaf 38 euro!
Standaard hanteert Houtmoed het lage bedrag van 3,50 voor verzendkosten. Heeft jouw bestelling een waarde boven de 38 euro? Dan worden er helemaal geen verzendkosten in rekening gebracht! Hoe fijn is dat :-)

Levertijd
Houtmoed streeft uiteraard altijd naar verzending op de dag van bestelling. Bij drukte, of bestelling in de avonduren, biedt Houtmoed jouw pakket de volgende werkdag aan voor verzending. Over het algemeen levert postNL één dag later, uitzonderingen daargelaten.

Verzending van producten op maat
Er is veel mogelijk bij Houtmoed! Zo kun je ook producten op maat laten maken, zoals de muurstickers. Bij maatwerk wordt de levertijd wat langer, omdat er uiteraard eerst een ontwerp gemaakt moet worden. Afhankelijk van het ontwerp duurt dit gemiddeld 2 werkdagen. Als er een langere levertijd wordt verwacht, krijg je dit uiteraard te horen. Eventueel kun je dan de keuze maken je order te annuleren en krijg je netjes je geld weer terug.

 

Retourneren

Herroepingsrecht
Volgens de wet heb je na ontvangst van jouw pakket veertien dagen de tijd om een retour van een artikel (of de hele bestelling) bij Houtmoed aan te melden. Daarna heb je nogmaals veertien dagen om het daadwerkelijk terug te sturen. Dit heet het herroepingsrecht (even los van de garantieperiode, uiteraard!).

Retour zenden met track&trace
Wanneer je retour wilt zenden, volg dan de stappen onder "Retour Aanmelden" (onderaan deze pagina). Stuur je bestelling altijd gefrankeerd retour in de oorspronkelijke verpakking, met gebruik van track&trace! Op die manier ligt de verantwoordelijkheid van de zending bij PostNL en bij Houtmoed, zo kunnen er geen misverstanden ontstaan over waar je pakket is gebleven. Is de retour terecht? Dan krijg je deze kosten van Houtmoed vergoed.

Hele bestelling retourneren
Wanneer je je bestelling in het geheel annuleert, binnen de wettelijk bepaalde periode, en deze ook terugstuurt binnen deze wettelijk bepaalde periode, ontvang je van Houtmoed binnen 14 dagen na annulering je volledige aankoopbedrag, inclusief bijkomende kosten zoals bezorgkosten, terug. Dit geldt uiteraard niet bij 'zelf ophalen'.
Wettelijk is Houtmoed verplicht je te melden dat dit binnen 14 dagen wordt gedaan. In de praktijk krijg je het stiekem gewoon al binnen een paar dagen terug :-)

Gedeeltelijk retourneren
Logisch, maar niet onbelangrijk: wanneer je je bestelling gedeeltelijk annuleert, ontvang je geen verzendkosten retour: je houdt tenslotte een deel van de bestelling zelf en de gemaakte verzendkosten zijn dan terecht.

Bestellingen boven 38 euro gedeeltelijk retourneren
Wanneer je een bestelling boven 38 euro plaatst en een deel wilt retourneren, kan het zijn dat je daadwerkelijke bestelbedrag onder 38 euro komt te liggen. In dit geval wordt 3,50 verzendkosten van het te retourneren bedrag afgetrokken.

Producten op maat
Is het product speciaal voor jou ontworpen? Dan heb je van Houtmoed een digitale proef ontvangen. Op het moment dat je akkoord gaat met deze digitale proef, kun je niet meer retourneren. Het product is tenslotte speciaal voor jou gemaakt!

DIY producten & stickers
Wellicht volledig overbodig, deze info, want ik ga er van uit dat jullie allemaal een goed stel hersens hebben. Maargoed: wanneer je een sticker al op de muur (of welk ander oppervlak dan ook) geplakt hebt, of je bent al begonnen met knutselen aan je knutselpakket, dan kan Houtmoed een retour niet accepteren. Gaat het om een defect aan het product, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Kijk daarvoor even bij het stuk over garantie, in de algemene voorwaarden.

 

Retour aanmelden

Aanmelden
Dit gaat het makkelijkst via mail: info@houtmoed.nl met vermelding van 'retour [bestelnummer]'.
Heb je eerst een vraag? Kijk dan even bij onze contactgegevens.

Retourformulier
Na ontvangst van jouw mail, stuurt Houtmoed je een retourformulier. Vul deze in en stop dit bij het pakket.

Verzenden
Stuur het pakket, gefrankeerd en met track&trace, terug naar het opgegeven adres op het retourformulier en mail de track&trace even naar info@houtmoed.nl -- bewaar het bonnetje dus!

Ruilen?
In principe wordt er niet geruild, maar je mag het altijd proberen. Mail maar! Je kunt uiteraard ook altijd na het retourzenden een nieuwe bestelling plaatsen voor een ander product.

Vragen?
Heb je toch nog vragen over retourneren? Dat kan altijd. Mail even!