Menu Sluiten

Betalen, verzenden & retour

Betalen

Veilig en gemakkelijk!
Houtmoed biedt de volgende, veilige, betaalmethoden aan:
iDeal | creditcard | PayPal | bancontact/mistercash | onder rembours | pinnen bij ophalen | gepast contant bij ophalen | vooraf overmaken

Verzending

PostNL
Alle bestellingen worden via PostNL verzonden, tenzij je uiteraard kiest voor zelf ophalen. Ook brievenbuspakketjes worden met track&trace verzonden, zodat je jouw bestelling kunt volgen vanaf het postkantoor tot in jouw brievenbus!

Gratis verzending vanaf 50 euro!
Standaard hanteert Houtmoed het lage bedrag van 4,50 voor verzendkosten binnen Nederland. Voor België zijn deze kosten 9,00.
Heeft jouw bestelling een waarde boven de 50 euro? Dan worden er helemaal geen verzendkosten in rekening gebracht! Hoe fijn is dat 🙂

Houtmoed is gek op lokaal en duurzaam. Ik accepteer vanwege wetgeving uiteraard netjes alle bestellingen uit andere landen, maar Houtmoed adviseert je om eerst even in je eigen regio te zoeken naar vergelijkbare producten!

Levertijd
Houtmoed streeft uiteraard altijd naar verzending op de dag van bestelling. Bij drukte, of bestelling in de avonduren, biedt Houtmoed jouw pakket de volgende werkdag aan voor verzending. Over het algemeen levert postNL één dag later, uitzonderingen daargelaten.

Verzending van producten op maat
Er is veel mogelijk bij Houtmoed! Zo kun je ook producten op maat laten maken, zoals de muurstickers. Bij maatwerk is de levertijd wat langer, omdat Houtmoed uiteraard eerst het ontwerp voor jou maakt. Afhankelijk van het ontwerp duurt dit gemiddeld 2 werkdagen. Als er een langere levertijd wordt verwacht, krijg je dit uiteraard te horen. En eventueel kun je dan de keuze maken je order te annuleren. Dan krijg je netjes je geld weer terug.

Retourneren

Herroepingsrecht
Volgens de wet heb je na ontvangst van jouw pakket veertien dagen de tijd om een retour van een artikel (of de hele bestelling) bij Houtmoed aan te melden. Daarna heb je nogmaals veertien dagen om het daadwerkelijk terug te sturen. Dit heet het herroepingsrecht (even los van de garantieperiode, uiteraard!).

Retour zenden met track&trace
Wanneer je retour wilt zenden, volg dan de stappen onder “Retour Aanmelden” (onderaan deze pagina).
Stuur je bestelling altijd gefrankeerd retour in de oorspronkelijke verpakking, met gebruik van track&trace!
Alleen op die manier ligt de verantwoordelijkheid van de retourzending bij PostNL en bij Houtmoed. Zo kunnen er geen misverstanden ontstaan over waar je pakket is gebleven.

De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant, tenzij het gaat om een fout in het product. Want in dat geval krijg je deze kosten van Houtmoed vergoed.

Hele of halve bestelling retourneren?

Hele bestelling retourneren
Wanneer je je bestelling in het geheel annuleert, binnen de wettelijk bepaalde periode, en deze ook terugstuurt binnen deze wettelijk bepaalde periode, ontvang je van Houtmoed binnen 14 dagen na annulering je volledige aankoopbedrag, inclusief bijkomende kosten zoals bezorgkosten, terug. Dit geldt uiteraard niet bij ‘zelf ophalen’.
Wettelijk is Houtmoed verplicht je te melden dat dit binnen 14 dagen wordt gedaan. In de praktijk krijg je het stiekem gewoon al binnen een paar dagen terug 🙂

Gedeeltelijk retourneren
Logisch, maar niet onbelangrijk: wanneer je je bestelling gedeeltelijk annuleert, ontvang je geen verzendkosten retour: je houdt tenslotte een deel van de bestelling zelf en de gemaakte verzendkosten zijn dan terecht.

Bestellingen boven 50 euro gedeeltelijk retourneren
Wanneer je een bestelling boven 50 euro plaatst en een deel wilt retourneren, kan het zijn dat je daadwerkelijke bestelbedrag onder 50 euro komt te liggen. In dit geval trekt Houtmoed 4,50 verzendkosten af van het te retourneren bedrag (of 9,00 euro voor Belgische klanten).

Maatwerk en stickers: de uitzonderingen op retourneren

Producten op maat
Is het product speciaal voor jou ontworpen? Dan heb je van Houtmoed een digitale proef ontvangen. Op het moment dat je akkoord gaat met deze digitale proef, kun je niet meer retourneren. Het product is tenslotte speciaal voor jou gemaakt!

DIY producten & stickers
Wellicht volledig overbodig, deze info, want ik ga er van uit dat jullie allemaal een goed stel hersens hebben. Maargoed: wanneer je een sticker al op de muur (of welk ander oppervlak dan ook) geplakt hebt, of je bent al begonnen met knutselen aan je knutselpakket, dan kan Houtmoed een retour niet accepteren. Gaat het om een defect aan het product, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Kijk daarvoor even bij het stuk over garantie, in de algemene voorwaarden.

Retour aanmelden

Aanmelden
Dit gaat het makkelijkst via mail: info@houtmoed.nl met vermelding van ‘retour [bestelnummer]’.
Heb je eerst een vraag? Kijk dan even bij onze contactgegevens.

Retourformulier
Na ontvangst van jouw mail, stuurt Houtmoed je een retourformulier. Vul deze in en stop dit bij het pakket.

Verzenden
Stuur het pakket, gefrankeerd en met track&trace, terug naar het opgegeven adres op het retourformulier en mail de track&trace even naar info@houtmoed.nl — bewaar het bonnetje dus!

Ruilen?
In principe wordt er niet geruild, maar je mag het altijd proberen. Mail maar! Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om eerst een retour in te dienen, en daarna een nieuwe bestelling te plaatsen.

Vragen?
Heb je toch nog vragen over retourneren? Dat kan altijd. Mail even!